301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Haber Detayı
17 Ocak 2020 - Cuma 09:27 Bu haber 56 kez okundu
 
Günümüzde Türk Mimarisi Neden İstenilen Etkiyi Yaratamıyor ?
Türkiye’de özellikle 1960-1980’li yıllar arasında hızlanan ve gelişen mimarlık eğitimi ve buna paralel olarak önem kazanan mimarlık mesleği 1980’lerin sonunda mimarların sayısında büyük bir artış yaratmıştır.
Yaşam Haberi


Buna bağlı olarak milli mimarlar, ülkede erken cumhuriyet dönemini ve takip eden rasyonalizm döneminde de etkili olan yabancı mimarların yerini almak için kendi içlerinde bir rekabet ortamına doğal sürecin bir parçası olarak girmiştir. Günümüzde de fazlaca hissedilen; mimar sayısındaki ve mimarlık eğitimdeki hızlı artış aynı zamanda meslek grubu arasında beceri, sosyal ve kültürel yarışlara, dolayısıyla da mimarlık mesleğinde fazlaca görülen mesleki olarak olarak belli alanlara odaklanarak profesyonelleşme ve farklılaşmayı da beraberinde getirmiştir. Türkiye her ne kadar kendi imza tasarımları ve tasarımsal çizgileri olan bir çok kalifiyeli ve otantik yeteneğe sahip olan mimarlara sahip olsa da; ne yazık ki kaliteli eğitim ve başarılı tasarımlarına rağmen günümüz mimarlık ortamında kendilerini ortaya çıkaramamakta ve bundan dolayıda son 20-30 senedir ortaya çarpıcı ya da ikonik mimariler çıkmamaktadır. Başta Avrupa olmak üzere dünyanın geneli bir yandan eski mimari mirasları hayata çarpıcı müdahaleler ve yaratıcı tasarımlarla günümüze bağlarken, bir yandan yeni tasarımlarla sürekli gelişen teknolojiler ve yapısal anlamda gelişmiş imkanlar sağlayan materyaller sayesinde çarpıcı ve sınır tanımayan tasarımlara imza atılmakta. Buna karşın ne yazık ki Türkiye halen modern mimarlık hareketinin 1960 sonlarında başlayan eleştirilerinin sonucunda ortaya çıkan ve 70-80’lerde baskın olan çoğulcu mimarinin etkileriyle halen üretim hızının, maliyetin azlığının ve pratikliğin işlevci ve anlık çözüm odaklı yaklaşımını benimseyerek Türkiye’deki mimarlık pratiğini genel hatlarıyla şekillendirmekte. Hal böyle olunca;her yıl artarak ülkenin dört bir yanında binlerce birbirine benzeyen tek tip denilebilecek, yaşamak ve deneyimlemekten ziyade barınmak yada kullanmak için yapılan binalar yapılırken, biz bir mimari eser sayılabilecek yapılara sahip olmaktan alıkonuluyoruz. Ne varki ister Afyon gibi gelişmekte olan bir kent olsun, ister Ankara yada İstanbul gibi kozmopolit bir büyük şehir kimlik ve kültürün en büyük belirleyicisi olan mimariyi ticari kaygılardan biraz olsun arındırmalı ve kültürel, estetik ve yerel kaygılar çevresinde şekillendirerek, toplumsal varlığımızı gelişen global dünya düzenine entegre etmeliyiz. Gerek turizm, gerek ekonomik açıdan yerel mimariyi ve Türkiye’yi küçükten büyüğü bütün illeriyle geliştirecek en önemli şey mimariye verilen önem ve yaklaşımdır.

 

Kaynak: Editör: aysel büyükkorkmaz
 
Etiketler: Günümüzde, Türk, Mimarisi, Neden, İstenilen, Etkiyi, Yaratamıyor, ?,
Yorumlar
Resmi İlan

               

Bizim Gazete
Ulusal Gazeteler
Öne Çıkanlar
Alıntı Yazarlar
Afyon
Hafif Yağmur
Güncelleme: 28.02.2020
Bugün
- 13°
Cumartesi
-
Pazar
-3° -
Afyon

Güncelleme: 28.02.2020
İmsak
06:05
Sabah
07:26
Öğle
13:16
İkindi
16:23
Akşam
18:55
Yatsı
20:11
Arşiv Arama
Haber Yazılımı